Hogyan fess mediterrán típusú képeket?
A mediterrán típusú házak, utcarészletek, kapualjak nagyon népszerű témái egy festménynek! Népszerűek, mert romantikusak és nem utolsó sorban látványosan néznek ki egy festményen.
Ami még nagyon kedvelté teszi ezt a témát, hogy nem is nehéz őket megfesteni, mert csak két fajta ecsetkezelési technika kell hozzájuk. Az egyik a szárazecset technika a kopott falakhoz, a másik az "ecset sarok" a növényzethez!
Mai cikkünkbe megmutatjuk, hogyan készült ez a mediterrán kapualj lépésről-lépésre egy 40x50 cm-es farostra.
1. lépés: Rajzold elő a képet! Ha még nem tudsz rajzolni, pauszpapír segítségével másold át a körvonalakat.
2. lépés: Érdemes a festést azzal kezdeni, ami a képen leghátul van. Jelen esetben a kopott falat festettem meg először. Keresd meg a szemeddel a legsötétebb formákat a falon, mert a sötét színek felvitelével érdemes kezdeni. Ezek most a repedések voltak. A repedések szélességét, formáját szándékosan nagyobbra festettem, mint ami a referencia fotón volt látható.
3. lépés: Ha hunyorogva nézed a referencia fotót, akkor könnyen ki lehet venni a falon belül a különböző színű formákat. Ezeket a különböző színű formákat festettem meg első rétegben, szándékosan egy árnyalattal sötétebbre, mint amit eredetileg láttam.
4. lépés: A második, harmadik... sokadik réteget már száraz ecset technikával vittem fel. A száraz ecset technika azt jelenti, hogy mielőtt felviszed a festéket a vászonra, egy papírtörlőn le kell húzni a festéket az ecsetről azért, hogy ne teljesen átfesd az alső réteget, hanem csak egy kicsit átszínezd. Attól függ, hogy mennyire hagy nyomot az ecset, hogy mennyire törölted le róla a festéket. Ez sokszor képtől is függ, hogy milyen hatást szeretnénk elérni vele.
5. lépés: A tégláknál, a kapu és az ablak megfestésénél, ha megnézed a fázis fotókat igazából a fenti leírást ismételgettem. Először a legsötétebb formákat festettem fel, ami ennél a képnél a téglák között és a kapu deszkái között volt látható. Majd festettem egy alapszínt, ismét sötétebbre, mint amit eredetileg láttam és utána száraz ecset technikával finomítottam a képen.
6. lépés: Egyedül a növény megfestése igényelt más technikát. Az első rétegben itt is a fő cél az volt, hogy az egyszínű formákat megfessem sötétebb színnel. A második és sokadik réteg már nem száraz ecset technikával készült, hanem a lapos, négyszögletű ecset sarkával kis, amorf foltokat tettem az alapszínre.