Mielőtt erre a kérdésre válaszolnánk engedd meg, hogy feltegyünk egy találós kérdést!
Miért van az, hogy vannak emberek akiknek ösztönös tehetségük van a rajzoláshoz?
Nem is kell tanulniuk, egyszerűen csak megvan a képességük! Mások meg felnőtt fejjel is leragadnak a pálcikaembernél!
Nagy valószínűséggel azok tanulnak tovább hagyományos művészeti iskolákban, akiknek már gyermekkorban nyílvánvalóvá vált a tehetségük. Hiszen egy kétbalkezes át sem jutott volna a felvételi vizsgán! Ők azok, akik rendelkeznek azzal a bizonyos plusszal, amitől művésszé érnek!
Ezt a pluszt hívjuk tehetségnek, egy olyan ösztönös dolognak, amit nem tudunk megmagyarázni honnan van, csak van. Ezek az emberek alapvetően rendelkeznek azzal a képességgel, hogy tudják mire kell figyelniük, mit kell nézniük rajzolás közben. Mindezt anélkül teszik, hogy tudatában lennének azzal, hogy pontosan mi is történik a fejükben! Sőt nagyon gyakran nem is tudják elmondani, megfogalmazni, hogy mit miért csinálnak, csak csinálják.
Amit mi tanítunk élő és online tanfolyamainkon az az, hogy lépésről lépésre lefordítjuk neked azt, hogy mit kell csinálnod fejben ahhoz, hogy valósághűen tudj rajzolni. Azt fordítjuk le, amit a tehetséggel megáldott művész nem tud megfogalmazni, mert alapvetően rendelkezik ezzel a képességgel!
Mondunk egy példát, jó?
Amikor még általános iskolás voltam, rajzorán azt a feladatot kaptuk, hogy rajzoljunk le egy összegyűrt papírt! Az óra vége felé sok osztálytársam körbe állt és nézték milyen tök jó lesz, amit éppen rajzolok. Az egyikük meg is szólalt: "Jé, te úgy rajzolsz, hogy nem is nézel a rajzodra!" Nekem ez fel sem tűnt, hogy így rajzolok. Ha megkérdezték volna: "Hogy tudtad ezt így lerajzolni?" nem tudtam volna szavakba önteni, hogy mit csináltam.
Azóta eltelt 25 év és tanfolyamainkon most egy külön feladatot szánunk arra, hogy ráébresszünk, hogy vajon mennyi ideig kell nézni a témát, amit le akarsz rajzolni és mennyi ideig a rajzodat? Mi a helyes arány? Mi fog történni akkor, ha többet nézed a rajzodat!