Stresszkezelés mesterfokon - 3+1 hatékony módszer!

Előfordult már veled, hogy azt érezted kicsúszott a lábad alól a talaj? Nehéz időszakod volt a munkahelyen, ezért otthon is folyamatosan VITÁZTÁL pároddal, gyerekekkel. Nyugi ezzel nem vagy egyedül.

Ha átérzed miről beszélünk, akkor azt is tudod, hogy általában úgy ér véget, ahogyan kezdődött...egyszer csak elvágják és újra szépnek látod a világot! :o)

Látszólag ez az élet egyensúlya, ahogy a mondás is tartja: egyszer fent, egyszer lent. 

Mit szólnál hozzá, ha elárulnánk 3+1 STRESSZKEZELÉSI MÓDSZERT, amivel az év 365 napjában fent tarthatod a munka-család-egészség egyensúlyát? Ha kíváncsi vagy mindenképpen olvass tovább! 


1. Edz rendszeresen!

A mozgás segít ellazítani az izmaidat és az elmédet. Egy rossz nap után, kifejezetten jót tesz, ha dühödet és a frusztrációdat levezeted mozgással. Járhatsz konditerembe, futni, úszni, sétálni stb.

FONTOS: Ne akkor mozogj csak, amikor kedved van hozzá. Azért mozogj, hogy kedved legyen tőle...ugye érzed a különbséget? :o)

Stresszkezelés mesterfokon - 5+1 hatékony módszer!

 

Stresszkezelés mesterfokon - 5+1 hatékony módszer!

 

2. Szánj időt a pihenésre!

Teremts minden nap legalább 15-20 percet arra, hogy lelassulj, befelé figyelj, megismerd magad, vagy egyszerűen csak kikapcsolódj és ellazulj. Az elmédnek is szüksége van ezekre a percekre, hiszen ha állandóan pörögsz egy idő után kiégsz.

Stresszkezelés mesterfokon - 5+1 hatékony módszer!

 

Stresszkezelés mesterfokon - 5+1 hatékony módszer!

 

3. Mondj köszönetet/Adj hálát!

Építsd be a napjaidba, hogy minden reggel felkelés után és lefekvés előtt 1 percben összeszeded, azokat a dolgokat, történéseket, embereket, élményeket, amiért aznap hálás tudsz lenni. A hála a legmagasabb rezgésű érzés, amivel saját magad lelki állapotát tudod könnyedén helyre billenteni.

FONTOS: Ne csak egy-egy nap csináld, törekedj rá, hogy mindennap elvégezd ezt az egyszerű gyakorlatot!

Stresszkezelés mesterfokon - 5+1 hatékony módszer!

 

Stresszkezelés mesterfokon - 5+1 hatékony módszer!

 


+1 Rajzolj / Fess / Alkoss!

Tudtad, hogy a rajzolás közben az agyad aktív meditációs állapotba kerül? Bizony! Pár éve végeztünk egy kísérletet, amiben lemértük az agyműködéstünket rajzolás közben! Rajzolás közben az agy különböző területein egyszerre generálódik alfa és béta agyhullám emelkedés, ami egyfelől erős koncentrációra, másfelől ellazulásra enged következtatni. Ha rajzoltál már, akkor Te is megtapasztalhattad már, hogy az alkotás által egy másik dimenzióba kerülsz, ahol megszűnik a külvilág, megszűnnek a napi gondok, problémák.

  • segít ellazulni,
  • segít koncentráltabbá válni (munkában vagy tanulásban ez kifejezetten hasznos)
  • segít a kiszakadni a hétköznapi mókuskerékből,
  • segít sikerélményeket szerezni (pl: kész rajz feletti sikerélmény)
  • segít levezetni a stresszt (rajzolás közben gyakorlatilag megszűnik körülötted az idő)

Nézd meg, hogyan tanulhatsz tőlünk!

Tantermi tanfolyamok>

Online tananyagok minden korosztálynak>

Rajzolós Mesebirodalom könyv a legkisebbeknek>

Valdor Art "Alkoss Szabadon" Mentor program>

 
, településről erre a tanfolyamra jelentkezett: