Színésznő a szobámban

Filmszínésznő a szobámban!

Ami számomra a legnagyobb kihívást jelentette ezen a képen, az a tűzgyűrű megfestése, ezeknek  a lobogó lángoknak a megjelenítése volt. Sokáig nézegettem a fotót, hogy jöjjön az ”ihlet” a lángokhoz. De nem jött! Ezért inkább elkezdtem rajzolni!

Lássuk a fázisokat!

Egy  erősebb kontrasztot szerettem volna láttatni Katniss arca és a háttérben lobogó tűz között, ezért elhatároztam, hogy míg a lángoknál kézenfekvő a melegebb színek használata, addig az arcnál hidegebb színeket fogok alkalmazni, hogy a kontrasztot erősítsem. Ugyanezért a nagy „fekete” felületeket is színeztem: a háttérnél a feketét nagyon sötét vörösesbarnával kevertem (melegítettem), a ruhánál pedig sötét kék színt vittem a feketébe, ezzel hidegítettem.
Ez az első fázis, csak a nagyobb formákra koncentráltam és pár mozdulattal felvittem az első színfoltokat. Figyelem: ilyenkor még tilos rányomni a krétát a lapra! Csak finoman kell simogatni, fog a pasztell kréta, főleg a dörzspapíron.

Megvannak az első lángnyelvek!  Ezzel bajlódtam egy darabig, kerestem a mozdulatot, amivel ezeket az áttetsző, „mozgó” alakzatokat meg lehet rajzolni. A TITOK: mint annyiszor, nem lehet direkten „megrajzolni”, hanem több rétegben a fekete valamint a  piros-narancs-világos lila különböző árnyalatait kell egymásra húzni, finoman, hogy keveredjenek a formák egymással. Valamint a mozdulatokkal követni kell a láng lobogását, át kell érezni a tűz erejét.

Ennél a képnél a taktikám az volt, hogy felülről lefelé haladva kiválasztok egy részt és azt véglegesre megcsinálom. Első rész a bal felső  sarok volt – a fekete háttér és az íjnak a felső fele - , majd a jobb sarok következett  - a lángokkal és a madár farktollaival - , most pedig a lány arca és haja került sorra + néhány lángocska a baloldalon. Ez itt egy közbenső fázis az arcnál, azért mutatom meg, mert itt lehet látni, hogy az arcnál is előbb a nagyobb formák kerülnek fel, alapszínekkel, és utána sok rétegben kell finomítani, lsd.a homlok.

Itt már kész van az arc. Mint az elején említettem, ide direkt hidegebb színeket használtam, azaz lilás színezetű krétákat  (ezt több készletben is úgy hívják, hogy caput mortuum , ami azt jelenti: a halott feje, az egyiptomi kultúrából származik). Van még egy színcsalád, szintén lilásbarna árnyalatokkal, ez pedig a mars viola, szintén sokat használtam itt. Közben azért elkészült a madárfej is, valamint a baloldali lángocskák is elnyerték végső formájukat. A kezénél az ujjakat többször is átrajzoltam, mire a helyükre kerültek, érdemes még a vonalas rajznál pontosan megcsinálni, hogy itt ne kelljen már ezzel foglalkozni.

Amikor ide elértem, akkor éreztem úgy, hogy meglesz a festmény! A legtöbb képnél van egy olyan szakasz, amikor csak rajzolok, de még nem állt össze a rajz vagy festmény, aztán jön egy pillanat, amikor  „meglátod”, hogy mi lesz belőle! Ahogy azt a két nagy felületet megcsináltam ( a karját és a ruháját, valamint a bal alsó sarokban a tüzet), egyszercsak összeállt a rajz.
Ami itt kihívás volt, az a fehér csipkés ruhaujj, ez elég aprólékos mozdulatokat igényelt, a nagyivű lángok után erre nehéz volt átállni – nem is egy napon készültek

Menet közben előfordult többször is, hogy megláttam még valami igazítanivalót, és visszanyúltam egy már „befejezett” részhez. Ez teljesen természetes folyamat, főleg ha több napig-hétig tart egy kép elkészítése. Itt például amikor a hajtincsek végeit megrajzoltam, bizony belejavítottam a haj felső részébe is, hogy egyensúlyba hozzam a tónusokat  és a formákat.  
És itt a vége! Az utolsó rész igazából „ujjgyakorlat” volt, hiszen a technikát, a mozdulatokat már ismertem, begyakoroltam. Néhány kiigazítás  még kellett az arcra, aztán:

Jöhetett a közös fotó a híres színésznővel!

 

 Tanuld meg Te is ezt a technikát!

Katt ide a részletekért!

Három lépcsős pasztell tanfolyamok Budapesten>>>

vagy

Online pasztell tanfolyam a világ bármely pontján>>>